HTML

Minden napod egy mosollyal kezdd!

Friss topikok

Címkék

Új munka

2014.11.27. 14:24 Happy face

Kedves drágáim! 

Mint azt páran tudjátok, munkahelyet váltottam. Illetve írtam is a felmondásom körülményeiről az előző bejegyzésben.

Kezdjük akkor a munkaváltással. 

Már második hete vagyok ennél a cégnél. Ez egy organikus, totál egészséges étterem (ha nem vesszük figyelembe az almond croissant-okat...:D) Mint azt már említettem, egy elég előkelő helyen van. Hampstead az Londonnak egy csodás kis része, itt található egy baromi nagy park, ahol van egy erdős kis rész, ahol nem is hallani London zaját. Tudjátok, egy olyan hely, ahol az idős, pénzes és a fiatal, szintén pénzes réteg él. :)))) Itt aztán mindenkinek totál brit akcentusa van, de érthető :) 

Mint a legtöbb helyen, itt is shadow-shift-tel kezdtem a hetemet. Ez a tanuló fázis. Gyakorlatilag abból kellene állnia, hogy a téged oktató barista mindent elmond, ami szükséges. 

A pozícióm neve retailer, ami abból áll, hogy a pult mögött készítem az italokat. Ezek nem csak kávék lehetnek, hanem alkoholos italok is. Különböző frissen készített gyümölcslevek és társaik. Emellett van nagyon sok péksütemény, kis tortácskák és vagy 6 féle kenyér, amit szintén nekem kell kezelnem. Azért kell ügyesnek lenni, mert ugye általában 1 ember van a pult mögött, akinek ki kell szolgálnia az étteremből érkező rendeléseket, illetve az elvitelre kért dolgokat is. Ez ezért néha kicsit sok tud lenni, főleg, ha örülsz, hogy nem égeted el a tejet néha :D 

Nálunk első nap az volt a gond, hogy Ola (lengyel csajszi, akivel amúgy a próbanapon is voltam) kellett volna, hogy tanítson. Ezzel nem is lenne gond....csak előtte ételmérgezést kapott és alig élt. Nem is akart volna bejönni hétfőn dolgozni, de miattam be kellett jönnie. Ebből az lett, hogy az 5 órás tanításomból 3 lett, amikor is a trénerem nem bírt oktatni...:D Hát, mit ne mondjak, nagyon vicces volt, amikor jöttek az emberek kenyeret venni és nekem abszolút nulla fogalmam volt róla, hogy melyik milyen...na, meg hogy mégis hol találom a kasszában. Szívás :D 

Mint a legtöbb kezdő, én is záró műszakokat kapok az elején. Ami vicces és kissé aggódásra sarkallt, az az, hogy már 2 nap után egyedül hagytak zárni. Ez azért meglepett, mert a Starbucksban azért vártak jópár hetet, mire betanítottak egyáltalán....Itt azért kell mindent gyorsan-gyorsan csinálni, mert eléggé kevesen vagyunk. Mondta is a manager, hogy szeretné felgyorsítani a betanításomat. Ami eredetileg 3 hónap lenne, konkrétan 2 alatt meg kellene tanulnom szerintem....ha nem kevesebb idő alatt :D 

Mivel november közepén csatlakoztam, így lenne még 4 szabadnapom, amit nem fognak tudni kiadni....viszont kifizetik. Ez is valami :) A pénz mindig jól jön, a pálma meg úgyis teher alatt nő...szokták volt mondani :)

Az első zárásom nem sikerült rosszul. Sokkal rosszabbra számítottam, főleg, amikor megtudtam, hogy Anikóval és Tamással zárok. Igen....baromira sok magyar van az étteremben. A konyhán 2, a felszolgálók között 3, illetve az asszisztens manager is magyar. :D Visszatérve az első zárásra: Anikó 3 hete van itt, Tamás pedig managernek tanul, de még eléggé az elején van....illetve semmit nem tud azon terület lezárásáról, amit nekem kellett megcsinálnom. :D Nagyon vicces volt....jött 1-2 pia, amiről foggggalmam sem volt....mit és hogyan kell megcsinálni. Akkor kissé ment az anyázás, hogy miért nem tanítottak meg :D ......de megoldottuk! :D Utána meg nem kérte a vendég. Akkor meg őt küldtük el a fenébe :D :D No, persze kicsit cifrábban...amolyan magyarosan :D 

A hétvége már kicsit forgalmasabb volt, ezért Ilaria-val, az olasz csajjal is dolgoztam együtt. Hárman vagyunk baristák összesen. Már akkor röhögtem, amikor beléptem az étterembe. Ilarka-nak akkora volt a feje, mint a ház...Tudni kell, hogy a leglényegesebb dolog ilyen helyeken a csapatmunka. Aki dolgozott már ilyen szituációban, az tudja, hogy ez elengedhetetlen. (Mondjuk, szinte mindenhol elengedhetetlen....) Olaval az a gond, hogy nem kommunikál....iszonyatosan gyorsan dolgozik, hatékony, mint az állat, de nem tudod, hogy mit akar. Ha ketten vagytok a báron, akkor nem fogsz átmászni a másikon egy üveg vízért, mert csak fellököd. Logikus,nem? Hát neki nem az....Ez az, amit Ilarka sem szeret...Olasz lévén eléggé laza a kis csillag. Amikor azon parázok, hogy nem sikerült virágot rajzolni a latte tetejére, csak ráááám néz.....megrántja a vállát....aztán azt mondja, hogy szarjam le....mármint nem a lattét :D HE-HE! :D :D 

Lényeg a lényeg, hétvégén már túl sokan voltunk és Ilarka-nak haza kellett volna mennie, de szólt Krisztiánnak, az asszisztens managernek, hogy inkább Olat küldje haza, mert velem sokkal szívesebben dolgozik együtt. :) Nagyon cuki volt! :D És tényleg tök jól tudunk dolgozni....egyszerre bejött vagy 20 ember, úgyhogy megugrottak a rendelések, de nem volt gond. Hamar ledaráltuk és utána mondta is, hogy "Good team work!". Szeretős alapanyag :) 

Tegnapelőtt volt először, hogy kicsit elúsztam a báron....kijött vagy 7 rendelés egyszerre és persze elvitelre is akkor akart mindenki kérni...ennek az lett a vége, hogy egy rendelést töröltek is, mert nem lett kész időben. Mondta is Barbi (szintén magyar), aki akkor éppen manager volt a műszakon, hogy inkább szóljak legközelebb és segít...mondom oké, nem tudtam, hogy lehet :) Meg nagyon megköszöntem a segítségét, amikor elment. Pedig előtte egészen mufurcnak tűnt....:D 

Amúgy tényleg érzem, hogy fejlődök. A manager még nem nagyon bír, de most elment 2 hétre szabira, úgyhogy reméljük, hogy észreveszi a fejlődésemet, amikor visszajön. :) Igyekszem tényleg gyorsan tanulni és értelmes lenni, hogy ne kelljen mindent hatszor elmagyarázni. A legtöbb kolléga nagyon rendes, sokat segítenek! 

Az első ivászat is megvolt, múlt hét vasárnap. A konyhán dolgozó csapat kezdeményezte és mondták, hogy menjek én is. Mondom oké, persze, hogy megyek. Jó lenne megismerni mindenkit. Ennek az lett a vége, hogy Anikóval voltunk ketten csajok, meg kb. 8 pasi....:D Anikó egy óra után levált a társaságtól, mert ment haza a pasijához, így én egyedül maradtam a sok részeg pasival :D De le tudtam kezelni őket....no meg mindig jó sztorikat hallani és jóban lenni azzal, aki a kajádat csinálja :P Mert, nem mellesleg, jár minden shift alatt kaja, ami több, mint elég....van egy kifejezetten nekünk szóló menü összerakva és minden nap választhatunk. Vagy egy nagy, vagy kettő közepes, vagy közepes meg kicsi....valahogy így :D Ez nagyon jó, mert baromira sokat lehet vele spórolni!! Nem mellesleg baromira kiadós is és finom, plusz, ha nem eszel meg mindent, akkor szépen elcsomagolják és haza lehet vinni. (Ha jóban vagy a konyhásokkal, akkor még jobb :P) Tudja az ember, hogy hova kell helyezkedni, nemde...? :D 

Összefoglalva: Jó az új hely. Tanulok. Kollégákat kezdem kiismerni és ők is engem, úgyhogy ez még jobb. :) Nem mindig fenékig tejfel, de mi az? A lényeg, hogy éreztem, hogy váltani kell a Starbucksból és most váltottam. :) Innen, pedig meglátjuk.

A munkától eltérve amúgy minden változatlan. Évivel jól megvagyunk a szobában...pont ma mondta, hogy decemberben lesz már 5 hónapja, hogy együtt lakunk....Párszor azért baromira nehéz....főleg, ha ugyanarra a napra esik a szabadnapunk.....Amikor hazamennél és lehuppannál az ágyra. Ellennél, mint a befőtt a magad kis világában. És hiába nem csesztetjük egymást, azért csak ott van a másik....De ez vice-versa működik. Most kicsit pénzgyűjtés van, aztán januárban remélhetőleg tudok költözni valamerre.....

Amikor pedig kicsit kimozdulnék a szobából, akkor átmegyek tesómhoz aludni egyet. Mint azt tettem tegnapelőtt is :) Jó is, ha az embernek ilyen jó testvére van, akit ennyire szeret :)

Továbbá elkezdődött a karácsony már itt is. Felkapcsolták az összes lámpácskát, amikbe teljesen bele vagyok szerelmesedve :))))) Nagyon szép! Illetveeeeeee, 21-én nyitott a Winter Wonderland!!!! Egy bazi nagy terület, effektíve karácsonyi vásár, mindenféle hullámvasutakkal és drága forralt borral..:D :D Persze, ezt is imádom :D 

Most végre volt 2 nap szabim együtt....szerda és a mai nap. Meglátogatom ma a volt munkatársaimat :) Hiányoznak azért kicsit...:) Bár Saud felhívott valamelyik nap, amikor mentem haza-.....úgyhogy 1 órát dumáltunk :D Neki is jó a beszélőkéje, meg hát engem sem kell félteni ugye...:D 

Remélem, hogy mindenki tudott követni mindent. :) 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eceteschips.blog.hu/api/trackback/id/tr846937297

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása