HTML

Minden napod egy mosollyal kezdd!

Friss topikok

Címkék

Minden napra egy kis jamon. Ez az elet rendje.

2018.03.31. 18:54 Happy face

Virtualis tollam ime ujra megragadam. (Elore szolok, hogy az angol geprol irok, igy magyar billentyuk nincsenek. Lehet, hogy neha zavaro lesz, de talan athidalhato problema;) ) 

Kezdenem a bejegyzest a sevillai utammal. 

Paran tudjatok, hogy oktoberben voltunk eloszor Sevillaban, akkor csaladi nyaralason. Nagyon tetszett a varos, a legkor es az elet, igy elhataroztam, hogy nekem ide vissza KELL jonnom.

Amint eldontottem, hogy akkor en bizony egyedul utazom, total feldobodtam. Soha nem foglaltam meg magamnak egyedul Airbnb-t sem, azt sem tudtam, hogy most eszik vagy isszak. Tudom, hogy sokaknak ez mar olyan egyszeru, mint az 1x1, de nekem ez is kihivas volt. Egy tok erdekes dolog, amit magamnak kellett megoldanom. Nagy dolog am ez a felnoves, kerem szepen! :D Az a vicces az egeszben, hogy a nyaron leszek 30 eves, de nagyon sokszor meg nehezemre esik felfogni, hogy ez mit is jelent. 

Az egyik szo, amitol a leginkabb irtoztam sokaig az a FELELOSSEG. Szerintem mar irtam errol, ezt megelozoen...Ez az utazas az egyik nagy lepesem. Igen. Az. 

Mivel mar jartam itt oktoberben, nem stresszeltem magam olyan apro-csepro reszleteken, mint varosnezeeeees, avagy melyik nap mit csinalok. Tenyleg...abszolut nem volt konkret terv. Olyan jellegu gondolatok voltak a fejemben, hogy melyik reszere mennek a varosnak, melyik kavezoba szeretnek beulni. :) 

No, de kezdjuk is akkor az utazassal! Utra keltem a nagyvilagba, Lilyvel, Poppyval es Rose-zal. Rakaptam, hogy elnevezem a kutyuimet es eme csodas szokas atragadt az uj szerzemenyre is, a hatizsakra. O Rose. :D Mindenki lany a csapatban, es mindenkinek viragneve van. Anglikus ugyan, de viragnev. Pedig nem vagyok egy nagy viragmanias...mindegyiket megolom :D Csak a vagottakat nem. :D 

A repterre vezeto uton minden abszolut sima volt. Mar annyira meno vagyok, hogy a rep- es vonatjegyeimet is a telomra toltom le. Ez egy ilyen technikai analfabetanak, mint en, csoda kerem! :) Buszke is vagyok magamra, mint az atom :D A vonaton mar nagyon rohogtem, mert a kocsiban, ahova betettem magam, egy olllanfele matrica volt a falon, ami mindenkit szepen megkert, hogy NE telefonaljon. (silent car, vagy hogyan fogalmaztak) Meglepo modon a mellettem levo negyes ulokeben ulo uriember, mit ad a sors, egeszen Stanstedig a telefonjan logott. En meg ugy voltam vele, hogy csak sajnalni tudom, ha neki nincs arra 40 perce a vonaton, hogy pihenjen. Van ilyen ugyebar. 

Az izgulas, avagy a kellemes bizserges a hasamban, csak a repteren jott ram. Valahogy olyan termeszetesnek hatott, hogy en jovok Sevillaba megint :D ;) Ittam a kis kokusztejes kavemat, aztan azon agyaltam, hogy bakkeeeeer, par ora mulva mar ott leszek! :D Leesett idoben a tema! ;) 

Az odautam ezutan mar csak felfele ivelt. A repulouton kiolvastam egy komplett konyvem a kindle-omon (Szentesi Eva: Kardos Margit disszidal - CSAKIS ajanlani tudom!), igy nagyon hamar elment az ido. A repulorol leszallva szemerkelt az eso, de valahogy nem zavart. Rapillantottam a sevillai repter epuletere, amirol csodaszep, magenta szinu viragok csordogaltak lefele es maris mosolyt csaltak az arcomra. Meg az sem erdekelt, hogy nem volt kifejezetten csodas ido. 

A varosba vezeto buszt hamar megtalaltam, kb. 30 perc alatt bent is voltunk. A Torre del Oro-nal leszalltam es onnan David (vendeglatom) szavait kovetve hamar megtalaltam a szallast. Olyan erzes volt, mintha mar korulbelul huszadszorra jarnek ott. Kifejezett melegseg ontott el es a nap is kisutott kicsit. Udvozolt a varos, hogy ugy mondjam. :) 

A szallasra valo bejutasnal voltak kisebb-nagyobb megoldasra varo problemak, de vegul sikeresen bejutottam :D Az egyik gond a megfelelo kapucsengo megtalalasa volt, utana pedig a benti ajtoe. Csupan ennyi! :D Viszont mit is mondanak? Minden jo, ha jo a vege, ugye? No, sikerult abszolvalni a feladatot! :) 

A szallas abszolut megfelelo volt. A szoba olyan volt, mint a kepeken, duplaagy, volt egy kicsi furdoszoba, es mint kiderult a lakasban 4 szobat is kiadott David. Ez amugy nem igazan zavart, mert egyszer sem volt kosz sehol, nem kellett varnom a furdore, mert amugy 4-bol 2 szobanak sajat furdoje volt. A lakok kozul szerintem en maradtam a leghosszabb ideig, a tobbiek altalaban cserelodtek. Engem igazabol sok minden nem zavart... a konyhat lehet, hogy hasznaltam volna, de valahogy nem vitt ra a lelek, plusz ugye David is ott lakik, amit viszont soha nem erzekeltem. Nagyon edespofa spanyol pasi, aki annak ellenere, hogy irtam neki, hogy nem beszelek spanyolul, kitartoan ugy beszelt hozzam. :) Meg az uzeneteit is spanyolul irta! De nagyon hasznosnak talaltam, mert sokat tanultam beloluk. Mindig pozitiv, mosolygos es total segitokesz vendeglato volt, ugyhogy nagyon jo ertekelest is hagytam neki. (Plusz o is nekem, nem mellesleg.) 

Terjunk ra a kerdesre, ami mindenkinek a fejeben ott mocorog: MIERT UTAZTAM EGYEDUL? 

Ennek szamtalan oka van. A teljesseg igenye nelkul, felsorolnek parat, amit publikusnak es abszolut erthetonek tartok. En legalabbis. Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de en megmagyarazhatatlan vagyat ereztem, hogy egymagam utazzak. Soha nem csinaltam meg ilyet. Mondhatjuk Braziliat persze, ahol ugyan 17 evesen mentem nagyon messzire, nagyon egyedul, nem is kicsit hosszab idore - viszont ez szamomra mas jellegu utazasnak hatott. Az oktoberi nyaralas is nagyon tetszett, viszont abszolut ereztem, hogy ahhoz, hogy en itt teljesen a keblemre olelhessem a varost es o ugyanezt tegye velem, bizony egyedul kell eljonnom. Miutan ezt a lehetoseget megteremtettem magamnak, ugy ereztem, hogy akkor az ujonnan szerzett baratom, Sevilla es en 6 csoda napnak nezunk elebe. Tudtam, hogy kihivas lesz, mi tobb...akartam is, hogy kihivas legyen! 

Az elso kihivas magaban az egyedulletben rejlik szamomra. A mi nyelvunkben letezik ugyanis ketto kifejezes is arra, ha valaki nem tarsasagban letezik. 1. EGYEDUL VAGYOK 2. MAGANYOS VAGYOK --> Namarmost! Szamomra ez a ketto nem ugyanaz. Amennyiben egyedul vagyok, ugy legtobbszor en valasztottam ezt. Ha en ezt a kifejezest hasznalom, akkor nekem az nem negativ. Nem erzem ugy ,hogy kevesebb lennek valakinel, avagy tobb. Nem erzem, hogy ez szamomra buntetest jelentene. Amit erzek, az felelosseg, magabiztossag es figgetlenseg. Ez az en felfogasomban mind mind pozitiv. 

Ellenben, ha maganyos vagyok, akkor bizony lehet,hogy van parkapcsolatom. Ez a kifejezes szamomra tobb negativ toltetet hordoz magaban Az egyik legszomorubb szituacio, ha egy kapcsolatban vagyok maganyos. Ha ugy erzem, hogy a mellettem levo fel egy total kulonallo fel. Hogy mit ertek ez alatt? Azt, hogy nincsen kozos nyelvunk. Es itt nem az altalunk beszelt nyelvre, peldaul anyanyelvre gondolok, hanem a kommunikaciora. Arra, hogy ha engem valami bant, azt ugy erzem, hogy nem mondhatom el, mert suket fulekre talal. Hogy a masik fel nem tud konstruktiv modon mellettem lenni es en sem mellette. Hiszek abban, hogy nem olyan valakit keresunk, aki 'minket kiegeszit'. Szerintem ez badarsag. Persze mindenki higgyen, amiben szeretne, nekem viszont ez foghijas. Kepzeljuk csak el azt, hogy eljuk az eletunket, egy olyan felfogas szerint, ami azt allitja, hogy mi soha nem vagyunk elegek. Ami azt erositi meg, ami mar mindannyiunkban eleve megvan: hogy nem vagyunk eleg jok. Na, ne maaaaaaar! Ha 2 olyan ember kerul egy kapcsolatba, akik a masiktol azt varjak, hogy na majd ooooo engem szepen kiegeszit, az konstans elegedetlenseget eredmenyez. Egy rajtam kivulallo ember, marpedig mindenki, aki nem en vagyok, csak olyan lehet (haha), megis hogy a jo eletbe tudhatna, hogy en mitol erzem majd magam 'egesznek'? Jomagam ezt egeszen addig nem birtam megfejteni, amig bele nem botlottam ebbe a magikus erokkel biro emberbe, de majd O! Akkora sulyt teszek a vallara, amirol o nem is tud, hogy nem csoda, ha a legtobb ember beleroskad. Majd miutan mindezen abszolut 'realis' elvarasnak o 'nem tud' megfelelni, ugy dontok, hogy akkor szakitok. Mert persze biztosan a kovetkezo egyen lesz majd a varazstapasz. Bizonyara.  

Nem egyszeru tema ez, en is szamtalan kerdesen vegigmentem, mig ez kikristalyosodott a fejemben. Ami szamomra mar vilagos, az az, hogy elobb nekem kell egesznek ereznem magam, hogy majd utana jojjon, akinek es aminek jonnie kell. 

Ez a valami nekem Sevilla volt. Egy olyan varos, ahol onmagam lehetek, ahol nem erzem a nyomast, hogy nekem barkinek is meg kellene felelnem. London neha a nyomast jelenti nekem. Egy porgo, rohano, buzgo es csodas varos, ami baromira sok tekintetbol erdekes es, ami egy bizonyos ido utan fullaszto tud lenni. Ereztetek mar neha, hogy csupan azzal, hogy kileptek a megszokott rutinbol, akar ha csak par napra is, teljesen ujja szulettek? Nekem most fellelegzes volt ez a 6 nap. Persze ossze sem hasonlithato a spanyol es az angol let, ezt gondolom olyan nagyon nem kell reszleteznem. Azt is tudom, hogy a nyaralason az ember nem erzekeli a mindennapos rutin mokuskereket, ergo 'ugy konnyu'! Tudjatok mit? Meg igy sem volt az! Az elso 2-3 napban rohantam, mint akit kergetnek. De tenyleg! Hatamra kaptam a kis tatyomat, aztan elindultam a varosba. Van egy kedvenc kavezonk, amit meg oktoberben fedeztunk fel, Torch-nak hivjak. Baromira kis sarmos hely, nem tul nagy, viszont a kave es a tiramisu leirhatatlanul finom. A legjobb az egeszben, hogy NINCS WI-FI! HA! Ez 2018-ban elkepzelhetelennek tunik, viszont beszeltem az egyik tulaj lannyal es mondta, hogy az egyik legjobb dontes volt, amit meghoztak. Mivel egeszen addig, amig VOLT, allando problema forrassa valt, mert nem volt eleg eros, az emberek nem tudtak dolgozni stb stb, amiota viszont nincs, ezek mind megszuntek. :) Van a kavezoban egy hosszu, kozossegi asztal, ami kifejezetten a laptopokkal beulo, tanulo, avagy konyvet olvaso embereknek lett kijelolve. Es bizony raszoltak mindenkire, aki a tobbi asztalon laptopozott, vagy tanult volna. En nagyon csiptem ezt a felfogast! :) Ergo visszaterve a temahoz, ide minden nap betertem. Naplot irtam, olvastam, vagy csak reggeliztem egyik nap peldaul. 

A napjaim tobbi reszet a varosban valo csatangolassal toltottem. Nem kifejezetten neveznem varosnezesnek, ugyanis azt mar oktoberben megejtettuk. Az volt a fejemben, hogy csak megyek...mentem amerre a labaim vittek, amerre jolesett, amerre erdekes boltokat lattam, vagy eppen amerre sutott a nap. Mindez adott egy olyan szabadsag erzest, ami teljesen atjarta a testemet. Ugy ereztem, hogy enyem a vilag! A Pa-do-do szam ment a fejemben, 'Azt csinalok, amit en akarok' :D D total! :D Es most latom magam elott, ahogy felfujtam egy szeeeeep, nagy, pink szinu lufit, viszont ezt most kipukkantom! HOPPA! :) 

No, ne ertsetek felre, az erzes ugyanugy megmaradt, viszont azt mondta nekem az Univerzum: "Figyi, ha szerinted itt minden csodaszep es uberfasza, akkor adok egy kis esot es meglatjuk, hogy akkor is tetszeni fog-e?!" Mindez szombaton csucsosodott ki, amikor EGESZ NAP esett az eso. Nem hazudok, egesz allo nap. Miutan eme csodas idore ebredtem, gondoltam nehogymar beposhadjak a szobaba, kirangattam magam az agybol es belevetettem magam a varosba. Jol elaztam parszor...pedig meg vasarolni is bementem az El Corte Ingles-be, mondvan majd egy aranyos, viragos ruha feldobja a kedvemet. Nem igy lett. Nagy durcasan nyomultam haza az esoben es beszelgettem a varossal, hogy megis mi a fenet csinal? Nem errol volt szo, he! Megharagudtam a varosomra. Ugy gondoltam hogy baratok vagyunk, erre jol elaztatott. 

Mindennek tetejebe, ugy volt, hogy talalkozok valakivel este, ami nem tortent meg. Ez nem segitett a mar amugy is kisse szurke kedvemen, igy elkezdtem agyalni. Nalam az agyalas altalaban a tulgondolkodas eloszobajat jelenti. A tulgondolkodas mar a 'nappali', ha maradunk a haz-motivumnal, es ebbol a total onsajnalat pedig a 'haloszoba'. Hogy a furdo es a konyha milyen erzelmeket testesitenek meg, talan a kovetkezo bejegyzesben kiderul. :D Tehat eljutottam addig, hogy megsemmisulve fekudtem az agyban es azon agyaltam, hogy milyen szerencsetlen flotas vagyok, hogy a vilag egyik legcsodasabb varosaban leledzek es itt gubbasztok szombat este az agyamban. Mert mi van ilyenkor az ember fejeben: szombat este - az emberek buliznak - ne ulj otthon - mit fognak szolni, ha ezt otthon elmondom? Aztan ram tort az erzes, hogy maganyos vagyok - latjatok?!?!?! Abban a pillanatban, amint nem ugy alakultak a dolgok, ahogyan en azt elore elkepzeltem, mar mindjart a negativ erzes lett urra rajtam. Hihetetlenul erdekes takolmany az emberi agy, nem? Miert egyszerubb, hogy a negativ gondolatokat ragadjuk meg a pozitivak helyett? Miert egyertelmu, ha az ember szombat este egyedul van, eppenseggel Sevillaban, akkor az csak 'rossz' lehet? Miutan ugy dontottem, hogy a negativ kozosseg ulese a fejemben bizony nem ma lesz, fogtam a laptopomat es irtam egy kiraly bejegyzest az angol blogomba. Szamomra az iras olyan megnyugtato hatassal bir! Elkezdtem megfogalmazni a gondolataimat, hogy ott es akkor hogyan ereztem es lass csodat, mire a vegere ertem, el is vettem az elet az egesz szituacionak. Szamomra az a tanulsag ebben, hogy amint ramtornek a negativ hullamok, csinalok valami szamomra epito jellegu gyakorlatot. Legyen az az iras barmilyen jellegu megnyilvanulasa, szinezek, mikozben zenet hallgatok, enekelek, vagy meditalok 5 percet. A lenyeg, hogy mindannyiunknak van olyan az eleteben, hogy nem minden jon ossze. Ha viszont belemerulunk az onsajnalatba, erosen ketlem, hogy segitene. 

A blog megirasa utan, neztem egy kis Szivek szallodajat es bealudtam, mint a bunda. Amint eltuntek a hullamok a fejemben, nyugalom volt. 

Masnap egy teljesen uj nap kezdodott, tiszta lap es megujult erzesek. Meglepo modon a vasarnapom sokkal hosszabbra sikeredett, mint a szombat. Erdekes, nem? ;) 

Nem fogom minden napomat reszletesen leirni, viszont annyit elmondok, hogy az erzeseim eme varossal kapcsolatban valtozatlanok. Egy kapcsolatban sem csak akkor szeretsz valaki mellett lenni, ha minden szep es jo, nem? Akkor is szeretjuk a masikat, ha eppen budos a szaja, vagy a takaro ala fingik :D Ez a varos annyi szep helyet, mosolygo arcokat es uj elmenyt adott nekem, hogy azt el sem tudom mondani. Sevilla egy naaaaaagy, dobogo sziv! :) 

Hogy miert is tartott eddig, hogy ez megfogalmazzam? Sokat gondolkodtam ezen is. :) Valamilyen oknal fogva nagyobb nehezseget jelent szamomra az, hogy magyar nyelven legyek sebezheto es ennyire 'atlatszo'. A szo legpozitivabb es legelvontabb ertelmeben. Mivel az egesz coaching programot angolul csinalom, illetve a munkan kivul is ugye angolt tanitok, legtobbszor azon a nyelven kommunikalok, valahogy konnyedebben jonnek a szamra a szavak es egyszerubbnek erzem, hogy kifejezzem az erzeseimet. Lehet, hogy mindezidaig azzal is osszekotottem ezt, hogy otthon meg sajnos nem kifejezetten elfogadott az, ha valaki barminemu segitseget ker. Mert Magyarorszagon az, aki segitseget ker, az gyenge. Ez a nagy igazsag. 

Ha bevallod, hogy neha tul sok a Teged korulvevo vilag es zaj, gyenge vagy. 

Ha maskent gondolkodsz, mint a kortarsaid, gyenge vagy. 

Ha nem nyilvanitasz velemenyt a politikarol, gyava, no meg gyenge vagy. 

Ha elhagyod az orszagot, amiben szulettel, no nem azert, mert nem szereted, hanem azert, mert ugy erzed, hogy nem 'illesz bele', gyenge vagy. 

Ha nem ugrasz bele minden vitaba, gyenge vagy. 

Ki az eros, kerdem en? 

Donteseket hozni a vilag egyik legnehezebb dolga.

En tisztelem azt, aki otthon van, mert az az o dontese.

Tisztelem azt, aki nem veti a szememre, hogy en maskent dontottem. Hogy nekem most ez a jo. 

Tisztelem azt, aki szerint soha nem keso ujrakezdeni. Aki hisz abban, hogy az eletnek gyogyito ereje van es soha nem adja fel. Ismeritek a szuleimet? ....ha nem, akkor itt az ideje! 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eceteschips.blog.hu/api/trackback/id/tr6113753304

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása